Rękawki siatkarskie – ciekawe miejsce na reklamę!
Rękawki siatkarskie – co to jest?
Chyba każda osoba trenująca zawodowo, amatorsko czy też będąca jedynie kibicem, zastanawiała się kiedyś na pytaniem: po co zawodnikom rękawki siatkarskie? Czy to jedynie wymysł dzisiejszych czasów – Moda? A może przyczyniają się one do czegoś innego?
W tym artykule przedstawię Wam mój pogląd na temat rękawków i ich przydatności w sporcie, w aspekcie marketingowym. Jak dobrze wszyscy wiemy „sportowy świat” kręci się wokół pieniądza. Większość firm sponsorujących daną drużynę liczy na swój rozwój marketingowy. Nie da się ukryć, ale reklama w dzisiejszych czasach to najbardziej rozwinięta działalność marketingowa. Warto zwrócić uwagę, iż każde dobrze prosperujące przedsiębiorstwo przeznacza określony budżet na reklamę, który ma pomoc w zwiększeniu popularności, wypromowaniu produktów, a także marki firmy.
Sponsorzy w sporcie
Chyba wszyscy się zgodzimy z tym, iż najwięcej przedsiębiorstw inwestuje swoje pieniądze w piłkę nożna. Zdecydowanie łatwiej jest klubom piłkarskim znaleźć sponsorów, niż chociażby lekkoatletyce, czy innym sportom zespołowym. W Polsce, mimo, że siatkówka uznawana jest za jedną z najbardziej popularnych dyscyplin sportowych, to klubom ciężko
jest pozyskać pieniądze na ich działalność i rozwój. Wiele mówi się o problemach finansowych klubów. Klubów, które popadają w ogromne, milionowe długi, z trudem wiążą koniec z końcem, bądź ogłaszają upadłość. Nie skłamię, gdy powiem, że aktualnie jest to ciężki okres dla siatkówki. Cierpią na tym nie tylko zawodnicy, trenerzy, którzy nie otrzymują wynagrodzenia za wykonywaną pracę, ale przede wszystkim cierpi na tym poziom sportowy, który z roku na rok niestety, ale się pogarsza.
Sytuacja na rynku siatkarskim
Nie dziwi zatem to, że każdy klub walczy nawet o najmniejszy wkład finansowy. Taki, który pozwali na funkcjonowanie klubu i jego start w lidze. Aby zachęcić firmy do finansowania klubu, oferuje się im między innymi reklamę na strojach sportowych, banerach na meczach, oraz reklamę w social mediach. Może nie każdy z Was wie, ale miejsce umieszczenia oraz wielkość logo sponsora na koszulkach, czy spodenkach ma swoją hierarchię. Firmy oferujące największe pieniążki są umieszczone w centralnym miejscu, czyli z przodu lub z tyłu koszulki pod numerkiem. Atrakcyjnym i popularnym miejscem jest również reklama na spodenkach. Małe przedsiębiorstwa z kolei mają swoje miejsce na rękawkach bądź po bokach. Są zdecydowanie mniejsze od głównych i tytularnych sponsorów.
Rękawki siatkarskie – nowe miejsce na reklamę!
Dziś możliwe jest występowanie w rękawkach, które stanowią dodatkową przestrzeń reklamową. Jest ona bardzo widoczna i przyciąga uwagę kibiców, bo przecież ręce to główne narzędzie pracy siatkarzy. Podczas transmisji meczowych szybciej dostrzeże się sponsora umieszczonego na rękawkach, niż odszuka się go na koszulkach zawodników, na których
umieszczonych jest kilka bądź kilkanaście różnych firm. W Polskich ligach jest kilka klubów, które występują w personalnych rękawkach, wykorzystując to nietypowe, a zarazem ciekawe miejsce reklamowe.